رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار

نی نی بان: آیا در رژیم غذایی بارداری شما، غذاهای سرشار از پروتئین یافت می‌شود؟ ما در اینجا مواد غذایی سرشار از پروتئین را که در دوران بارداری برای شما و رشد کودکتان مناسب است، آورده‌ایم.

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین است که سرشار از آهن، ویتامین ب و کولین است، ماده‌ای که برای رشد مغز ضروری است.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 1

 

پارمسان و چدار

 

آیا از خوردن سبزیجات لذت می‌برید؟ با اضافه کردن مقداری پنیر پارمسان رنده شده به سبزیجاتی مانند بروکلی، مقداری پروتئین به بدن خود راه دهید. پارمسان را می‌توانید با میوه مصرف کنید یا در سوپ خود بریزید. در هر 28 گرم آن، 10 گرم پروتئین وجود دارد. سعی کنید در هر وعده 8 گرم پروتئین بخورید. چدار نیز پنیز دیگری است که سرشار از پروتئین است.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 2

 

عدس

 

حال که باردارید، بهترین زمان برای آشنایی با خواص عدس است. در هر ¼ فنجان عدس، 8 گرم پروتئین وجود دارد. این ماده سرشار از فیبر، آهن و کربوهیدرات‌ است. این ماده با داشتن چربی کم، فولات زیادی دارد. با خوردن نصف لیوان عدس پخته در روز، 180 میکروگرم فولات دریافت ‌کنید. سوپ عدس می‌تواند اسنکی ساده و سرشار از پروتئین برای شما باشد. با اضافه کردن سبزیجات، طعم آن را بهتر کنید.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 3

 

جو دو سر

 

این ماده سرشار از کوبوهیدرات‌ است و در هر وعده آن، 7 تا 10 گرم پروتئین یافت می‌شود. با خوردن این ماده به عنوان صبحانه، شما انرژی زیادی دریافت و تا مدت زیادی، احساس سیری می‌کنید. پروتئین موجود در 28 گرم آن، 2 برابر بیشتر از گندم و ذرت است. فیبر نامحلول، که نقش مهمی در کنترل قند خون دارد، نیز در این ماده یافت می‌شود. برای دریافت پروتئین، ویتامین و کلسیم بیشتر، جو دو سر را با شیر بپزید و مقداری میوه برای شیرین شدن به آن اضافه کنید.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 4

 

توفو

 

توفو منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. با 400 گرم امگا 3 در هر 113 گرم از این ماده، 14.4% از مواد مورد نیاز بدنتان را دریافت ‌کنید.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 5

 

آجیل

 

در هر 1 انس آن، 4 تا 7 گرم پروتئین وجود دارد. بادام و گردو سرشار از چربی‌های سالم برای قلب است و گردو نیز امگا 3 دارد که شامل اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند رشد شناختی کودک را افزایش دهد.

 

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای زنان باردار - تصویر 6

عدس
تخم مرغ
پروتئین
آجیل
گردو
توفو
پارمسان
چدار
جودوسر
بادام
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه